Fon dem ersthen Krig


Belagerth hat man

 

In dem ersthen krig haten file manen in den kampfe zihen gemuzzt. In dem iare des Eynen 1111 da wart es und da ist es geschen. Der man der da könig war war eyn man von namen Hubertus genant der Grozze weyl er warlich war grozz in tat und in wort und in muth und in gestallt. Dem man der da könig war wart eyn grunt gegeben da zu zin in den krig weyl eyn man fon namen Ben Ritter Baselik genant der Bartlose eynen satz hat gesagt. Der satz den der der fon namen Ben Ritter Baselik war gesagt hat war schlecht und unrecht und gegen di thugend. Geplendet fon böhser art und weis fon anderen manen und anderen frouwen hat der Ben Ritter Baselik gesagt dazz die frouw fon dem mane der da könig war eyn schlecht weyb sey gevesen und schlecht ding hat gethan. In böhser art und weis hat der Ben Ritter Baselik geruhfen zur schau fon dem heere auf dazz file manen komen dem könig böhs tathen anzuthun. Der Ritter Baselik hat geruhfen auf seyne trutzburgh genant Burg Baselik. In der burgh Baselik hat er gesezzen file tag. Alls dan da der könig kham da lizz der Baselik steine schmeizzen und feile regnen. Der König sa was de böhs ritter tath und der könig lizz steine schmeizzen und faules fleisch fon toth schweyn. Da war dan krankh der Baselik und übel. Toth war nit der Baselik doch alt weyl das krankh übel fon dem schweyn das bluth grun hat getan. File tag spater Baselik wart stark und fil auzz mit seynen manen. weyl er war nit guth noch toll lif bald er dan dafon. Weit lif er und gschwind. Der könig sa das guth und warf ein schweyn in das feuer das da brant wo einst die burgh. Das heere fon des königs manen azz das schweyn und ales guth.


Man lif dafon und lug

 

Alls dan der Baselik dafon war da rif der böhs seyn knape bey und da sagt der blhs dem knape dazz er soll gen na winterton dem ritter dorth kunt zum thun dazz der könig böhs hat gethan und mis war und fis. Der knape sagt dem winterton das und der winterton sagt dem knape dazz das ist guth und dazz der Baselik soll komen da na winterton wo der winterton wont. Da gang der Baselik na winterton und sagt dem winterton dazz der winterton soll könig seyn nit der könig


Da hauth der könig den böhs

 

Alls der könig das fernomen da gang der könig na winterton und sezt nider sich for dem torh. Da schreyt der könig na dem Baselik dazz der hunt soll komen aus der brugh und nit fersteken feyg seyn arsch. Alls der Baselik fernomen dazz der könig feyg gesagt scheizzwasdrauff da zeygt der könig an dem mane durham dazz diser sll hauen den Baselik. Alls dan der durham nam seyn schwerth da schri der knig na dem durham eynhalt. Da nam dan der könig seyn eygen schwerth das da hizz walther und haute na dem Baselik. Da schri der Baselik als da fil seyn hant na unten. Da kham bluth auzz dem arme wo nit eyne hant mer war. Da gang eyn knecht und bratet an fon feuer an dem arm. Da schri der Baselik alls das feuer kham und bizz auff dazz seyn mau spi bluth. Der könig gang na hinten und hizz eynem knecht di bank bereyten. Da wart dan gestrekt der Baselik auff dazz er reizzet entzwey. Dan war der Baselik toth und ales guth.